وبلاگ

مکان شما:

عایق صوتی دیوار مشترک

عایق صوتی دیوار مشترک

امروزه در کشور ما و در مناطق شهری به دلیل نوع معماری شهری و نزدیک شدن خانه ها و محل زندگی خانواده ها به همدیگر، ساختمان ها در مجاور یکدیگر ساخته می شوند، بدون هیچ فاصله ای.
همچنین در آپارتمان ها با تعداد واحدهای مسکونی بالا، در یک طبقه چند واحد مسکونی در مجاورت یکدیگر ساخته می شوند. این مجاورت باعث می شود که صدا به راحتی از یک ساختمان و یا واحد مسکونی به ساختمان کناری منتقل شود و آرامش ساکنان ساختمان مجاور را صلب کند.

برای جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی، عایق کاری صوتی دیوار مشترک به خصوص در ساختمان هایی که تعداد واحدهای مسکونی زیادی دارند، نباید فراموش شود. متاسفانه امروزه در بسیاری از ساختمان های ساخته شده و یا در حال ساخت، برای کاهش هزینه ها و سود دهی بیشتر از عایق صوتی دیوار مشترک استفاده نمی شود.
عایق صوتی باید به عنوان تیغه عایق صوتی جداکننده مناسب در دیوار بین واحدها عمل کند. ضخامت عایق صوتی مناسب بین دیوارها بین 7 الی 15 میلیمتر می باشد.
یکی از عایق های مناسب برای این منظور عایق صوتی حرارتی پشم سنگ می باشد که به دلیل ساختار الیافی شکلی که دارد امواج صدا را در جذب می کند و ضریب جذب صوت بالایی دارد. یک عایق صوتی با راندمان بسیار خوب.

 

تاثیر استفاده عایق صوتی دیوار مشترک

اکثر مردم تصور می کنند که عایق صوتی و حرارتی باید دانسیته بالایی داشته باشد تا عملکرد خوبی داشته باشد اما این گونه نیست که متراکم بودن به عایق بودن کمک کند. روش اجرای صحیح عایق صوتی در دیوار مشترک نقش بسیار مهمی در راندمان عایق کاری و عملکرد عایق صوتی دارد.
روش صحیح عایق کاری صوتی دیوار باید به این صورت باشد که دو تیغه جدا کننده ایجاد شود که بین آن ها فقط فضای خالی باشد و هیچ اتصالی بین آن ها وجود نداشته باشد که تولید پل ارتباطی کند، سپس دو طرف تیغه عایق کاری صوتی شود. فضای خالی میزان انتقال صوت را به طرف دیگر دیوار به حداقل می رساند.
در بعضی از ساختمان ها از بلوک های بتنی به عنوان تیغه جداکننده استفاده می شود، اما این بلوک های بتنی عایق صوتی خوبی برای ساختمان نمی باشند زیرا هر چقدر مصالح سخت تر باشد میزان صدای که از آن ها منتقل می شود بیشتر است.

یکی از عایق های صوتی بسیار خوب برای عایق کاری دیوارهای مشترک عایق پشم سنگ می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های این عایق صوتی، عایق حرارتی بودن همزمان آن است. این ویژگی مانع از اتلاف انرژی گرمایش و یا سرمایش در فصول مختلف سال می شود.
عایق صوتی حرارتی پشم سنگ سازگار با محیط می باشد و کم ترین آسیب را به اطراف وارد می کند. این عایق در برابر عوامل بیماری، میکروبی و قارچی مقاومت خوبی داشته و عمر مفید آن برابر با عمر مفید ساختمان است.
استفاده از آن در عایق کاری صوتی دیوارهای مشترک می تواند آرامش را به خانه هایتان بیاورد و از انتقال صدا به بیرون جلوگیری کند و همزمان باعث صرفه جویی در انرژی شود. از دیگر ویژگی های عایق پشم سنگ ضد حریق بودن آن است که باعث می شود این عایق صوتی ایمن باشد.

دسترسی سریع

دسته بندی مطالب