وبلاگ

مکان شما:

انتخاب بهترین عایق برای سقف

انتخاب بهترین عایق برای سقف

یکی از قسمت های مهم هر ساختمان که باید عایق کاری حرارتی شود سقف آن می باشد. هوای گرم سبک تر از هوای سرد است و به همین دلیل همواره به سمت بالا حرکت می کند، این جریان طبیعی هوا در ساختمان باعث می شود که میزان زیادی از گرما، اگر سقف ساختمان عایق کاری حرارتی نباشد، از سقف خارج شود.
این پدیده دلیل اهمیت عایق کاری سقف ساختمان ها می شود و لذا انتخاب عایق حرارتی مناسب برای عایق کاری سقف امر بسیار مهمی می باشد.
در زیر نکاتی برای انتخاب بهترین عایق حرارتی برای سقف آورده شده است.

 

نکاتی در مورد انتخاب بهتر عایق حرارتی برای سقف

– اولین نکته در انتخاب عایق حرارتی این است که عایق انتخابی نباید دارای فرمالدهید باشد، زیرا این ماده سرطان زا است و نباید از آن در تولید عایق حرارتی استفاده شود.
عایق حرارتی استفاده کنید که قابل احتراق نباشد و یا سرعت گسترش آتش در آن بسیار پایین باشد. عایقی که از مواد قابل احتراق ساخته شده باشد برای استفاده در سقف ساختمان مناسب نمی باشد.
– در هنگام عایق کاری سقف حتما کلیه سیم ها را در بالای عایق حرارتی قرار گیرند. این برای ایمنی کار بسیار مهم است.
– لامپ ها در پایین سقف و عایق حرارتی قرار می گیرد لذا باید اطراف آن ها یک ناحیه تنفسی قرار داده شود تا گرمای تولید شده توسط لامپ ها محبوس نشود و موجب ذوب شدن و ریختن قسمت های پلاستیکی اطراف لامپ نگردد.
– اگر عایق حرارتی نصب کرده اید که آب را جذب می کند، حتما مطمئن شوید که لوله های آب سالم باشند و در اطراف سقف نشتی نداشته باشند. جذب آب توسط عایق حرارتی می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.
عایق های رولی با وزش باد جابجا نمی شوند بنابراین می توان از آن ها در عایق کاری سقف ساختمان ها از بیرون استفاده کرد.
– طول عمر عایق حرارتی یکی دیگر از فاکتورهای مهم است که در هنگام انتخاب عایق باید به آن توجه کرد. عایق حرارتی که طول عمر پایینی داشته باشد تنها باعث افزایش هزینه های شما می شود.
– و آخرین مورد فاکتور R-value در عایق حرارتی می باشد. این فاکتور نشان دهنده مقاومت حرارتی عایق در برابر انتقال حرارت می شود و هر چقدر بیشتر باشد عملکرد و راندمان عایق حرارتی بالاتر است.

 roof insulation with rockwool 869

عایق هایی که برای عایق کاری سقف مناسب نمی باشند

عایق پلی استر: این عایق با استفاده از بطری های پلاستیکی بازیافتی تولید می شود و یکی از عایق های حرارتی قابل اشتعال می باشد. از اینرو از آن در عایق کاری حرارتی بیمارستان ها و فروشگاه های زنجیره ای استفاده نمی شود.

عایق سلولز: ماده اولیه این عایق کاغذ و روزنامه بازیافتی است و جزء عایق های قابل اشتعال می باشد. از طرفی گرد و غبار و دودی که به سقف وارد می شود این عایق حرارتی را محل مناسبی برای زندگی موش ها می کند. از معایب دیگر عایق سلولزی این است که به شدت جاذب رطوبت و آب می باشد و اگر لوله های آب نشتی داشته باشند می تواند باعث سقوط عایق حرارتی شود. از این عایق نیز به دلیل اشتعال پذیر بودنش در مدارس، بیمارستان ها و فروشگاه های زنجیره ای استفاده نمی شود.

عایق پشم شیشه: این عایق حرارتی برای عایق کاری سقف از بیرون مناسب نمی باشد، زیرا وزش باد به مرور زمان باعث جابجایی آن می شود.

 

دسترسی سریع

دسته بندی مطالب