وبلاگ

مکان شما:

چند نکته مهم در عایق کاری کف ساختمان

چند نکته مهم در عایق کاری کف ساختمان

برای بهینه کردن مصرف انرژی در ساختمان و به حداقل رساندن میزان اتلاف حرارت باید تمام ساختمان عایق کاری حرارتی شود. یکی از قسمت های ساختمان که در بهینه کردن مصرف انرژی نقش بسزایی دارد و میزان زیادی از انرژی ساختمان از این طریق اتلاف می شود، کف ساختمان می باشد. تا حدود 40 درصد از انرژی مصرفی در ساختمان را می توان با عایق کاری مناسب کف کاهش داد.
اگر در عایق کاری کف ساختمان از عایق های حرارتی استفاده شود که همزمان عایق صوتی نیز باشند، عایق کاری کف ساختمان علاوه بر کاهش اتلاف حرارت مزیت دیگری نیز دارد و آن جلوگیری از انتقال صدا بین طبقات می شود. صدای راه رفتن همسایه ها و یا دویدن کودکان در طبقات بالایی به خوبی اهمیت این موضوع را روشن می کند.

 

چه عایقی برای عایق کاری کف ساختمان مناسب می باشد؟

انتخاب عایق حرارتی خوب بستگی به شرایط ساختمان دارد و از جمله عوامل موثر بر انتخاب عایق حرارتی خوب شرایط آب و هوایی می باشد. شرایط آب و هوایی بر سازگاری عایق حرارتی تاثیر می گذارد. از پارامترهای دیگر و یکی از پارامترهای اصلی در انتخاب عایق حرارتی مقدار R-Value عایق می باشد. هر چقدر که این مقدار بیشتر باشد عایق حرارتی مقاومت بیشتری در برابر انتقال حرارت نشان می دهد و راندمان عایق کاری را بالاتر می برد.
بعضی از افراد تصور می کنند عایق حرارتی تنها برای جلوگیری از خروج گرما از ساختمان در زمستان می باشد اما عایق حرارتی باعث خنک نگه داشتن ساختمان در تابستان نیز می شود. عایق حرارتی مانع از انتقال حرارت از یک سمت به سمت دیگر می شود، چه این گرما، گرمای ساختمان در فصول سرد سال باشد که ما نمی خواهیم از محیط داخلی ساختمان خارج شود و چه گرمایی باشد که در فصول گرما سال در بیرون ساختمان وجود دارد و ورود آن به ساختمان برای ما ناپسند می باشد و باعث افزایش هزینه های تهویه و سرمایش در تابستان می شود.

 

ایمنی در عایق کاری کف

در زمان عایق کاری ساختمان باید یک سری نکات ایمنی رعایت شود، این نکات می توانند در رابطه با جنس عایق حرارتی مورد استفاده باشند و یا نحوه ی عایق کاری کف ساختمان. تماس با بعضی از انواع عایق حرارتی ممکن است باعث آسیب دیدن چشم، پوست، ریه و یا سایر قسمت های بدن شما شود، به همین منظور قبل از عایق کاری حتما MSDS (Material Safety Data Sheet) مربوط به عایق حرارتی مورد استفاده را مطالعه کنید تا از خطرات احتمالی که تماس با این عایق ها برای شما خواهند داشت آگاه شوید و اصول ایمنی مربوط مانند استفاده از عینک و ماسک را رعایت کنید.

بعضی از اصول ایمنی مربوط به شرایط استفاده از عایق حرارت می شود، به عنوان مثال از عایق های فومی نباید در شرایط بادی استفاده کرد زیرا باد مانع از عایق کاری درست می شود. در ساختمان ها لوله و تجهیزات دیگری وجود دارد که در زمان عایق کاری باید مطمئن شوید که عایق مناسبی برای آن ها انتخاب شود.

 

دسترسی سریع

دسته بندی مطالب