وبلاگ

مکان شما:

پایداری ساختمان و محیط با پشم سنگ

پایداری ساختمان و محیط با پشم سنگ

عایق صوتی حرارتی پشم سنگ، یکی از عایق های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی در جهان می باشد و این عایق از سه طریق زیر باعث پایداری ساختمان و محیط زیست می شود:

– ایجاد آسایش حرارتی و صوتی و بهبود محل زندگی و محیط کار
– صرفه جویی در مصرف انرژی که منجر به کاهش گازهای گلخانه ای می شود و
– کاهش ضایعات از طریق تولید سازگار با محیط زیست

ساختمانی که گرمای تولید را درون خود حفظ می کند تا دمای مناسب را ایجاد کند و میزان مصرف انرژی را در محیط زندگی و کار کاهش می دهد، مطمئنا محیط مناسب تر و با کیفیت تری برای زندگی و کار فراهم می کند. عایق حرارتی پشم سنگ با راندمانی که دارد چنین امکانی را برای ساختمان فراهم می کند و باعث ذخیره انرژی در محل می شود.

 

امکان بازیافت و کمک به محیط زیست

در فرایند تهیه عایق حرارتی صوتی پشم سنگ حدود 25% از سرباره کوره بلند (زائدات صنعت آهن و فولاد) استفاده می شود و موجب تولید پشم سنگ مرغوب می گردد.
در واقع عایق پشم سنگ متشکل از فیبرهای بسیار نازک سنگ های آتشفشانی است، مانند بازالت و دولومیت، سنگ های سخت و سیاه و دانه های ریز آتشفشانی. سنگ های آتشفشانی در کنار سرباره کوره آهن برای تولید عایق حرارتی پشم سنگ استفاده می شود.
امکان استفاده از مواد زئداتی در تولید عایق حرارتی پشم سنگ باعث می شود که در تولید آن از میزان کمتری سنگ های آتشفشانی استفاده شود و این به حفظ و پایداری محیط زیست و منابع طبیعی کمک می کند.

 

مقاومت در برابر آتش و خوردگی

عایق پشم سنگ به دلیل ماهیتی که دارد مقاوم در برابر حریق، خوردگی، قارچ ها و حشرات می باشد. این مقاومت به حفظ ساختمان و افزایش پایداری آن کمک می کند.

 

کاهش گازهای گلخانه ای

سالانه مقدار زیادی از سوخت های فسیلی صرف گرمایش ساختمان ها می شود. تامین انرژی گرمایشی ساختمان ها باعث تولید میزان زیادی گاز دی اکسید کربن می شود که یک گاز گلخانه ای است و موجب گرم تر شدن کره زمین می شود. با بکارگیری عایق حرارتی پشم سنگ در ساختمان میزان مصرف انرژی و همچنین تولید گازهای گلخانه ای کاهش می یابد.

دسترسی سریع

دسته بندی مطالب