وبلاگ

مکان شما:

چه زمانی باید از عایق پشم سنگ استفاده کرد؟

چه زمانی باید از عایق پشم سنگ استفاده کرد؟

محیطی که ما در آن زندگی می کنیم و بیشترین ساعات خود را در آن سپری می کنیم باید آسایش گرمایی و صوتی مناسبی داشته باشد و همچنین در برابر آتش سوزی ایمنی باشد. از اینرو باید از بهترین و با کیفیت ترین مواد در عایق کاری ساختمان ها استفاده کرد. موارد زیر نشان می دهد که چرا باید از عایق صوتی حرارتی و ضد حریق پشم سنگ در عایق کاری ساختمان استفاده کرد.

 

– حفاظت بالا در برابر آتش

عایق پشم سنگ نقطه ذوب بسیار بالایی دارد (بیشتر از 1000 درجه سانتی گراد)، در تماس با آتش نمی سوزد و یا گاز سمی منتشر نمی کند، عملکرد آن در برابر آتش ایده ال می باشد.
این عایق صوتی حرارتی از سازه در برابر آتش سوزی محافظت می کند، از فروریختن ساختمان در زمان آتش سوزی جلوگیری می کند و خروجی ایمنی برای افراد به دام افتاده در برابر حریق فراهم می کنند.
عایق پشم سنگ اجازه نمی دهد آتش گسترش یابد (کلاس A1) و از انتشار گازهای سمی که علت 89% از مرگ ها است جلوگیری می کند.

– کار در دمای بالا

از عایق پشم سنگ می توان در دمای بالا، 750 درجه سانتی گراد، استفاده کرد. از پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی در تجهیزات با دمای عمکردی بالا (مانند خطوط لوله و بویلرها) استفاده می شود.

– سبک وزن بودن عایق پشم سنگ

سبک بودن پشم سنگ این امکان را فراهم ساخته است که از آن ها در عایق کاری مکان هایی که بار مکانیکی کمی را می توانند تحمل کنند، مانند سقف های داری تیرچه و تیر، استفاده کرد.

– قدرت فشرده سازی بالا

این ویژگی در مکان های کاربرد دارد که فشار مکانیکی بالایی به عایق وارد می شود (مانند کف و سقف های مسطح). با توجه به ساختاری که عایق پشم سنگ دار و قابلیت فشرده سازی و تراکم بالای آن، عملکرد حرارتی و صوتی آن در زمان استفاده از آن در کف و سقف کاهش نمی یابد.

– ایمنی زیست محیطی

این نگرانی وجود دارد که الیاف پشم سنگ باعث ایجاد سرطان شود، انجمن اروپایی EUCEB تضمین کرده که عایق پشم سنگ دارای مواد غیر سرطانی است و به افراد آسیب نمی زند.
علاوه بر این نگرانی هایی در مورد افزایش مصرف انرژی، اتلاف حرارت و ایجاد گازهای گلخانه ای و گرم شدن کره زمین وجود دارد که کاربرد عایق حراتی پشم سنگ با راندمان بالا موجب صرفه جویی در انرژی و کاهش تولید گازهای گلخانه ای می شود.

– صرفه اقتصادی

پشم سنگ راندمان حرارتی بسیار خوبی دارد و با عایق کاری ساختمان ها با پشم سنگ می توان میزان مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش را کاهش داد و هزینه های را به حداقل مقدار ممکن رساند. عایق پشم سنگ یک عایق مادام العمر می باشد که عمر آن به اندازه ساختمان است.

پشم سنگ همزمان عایق حرارتی، صوتی و ضد حریق می باشد، سه ویژگی در یک محصول.

دسترسی سریع

دسته بندی مطالب